Çayın Tadı (Kültür Sanat Mevsimi 4)

Eylül 28, 2017

Haydarpaşa Garı ve içindeki vagonlar zaten benim başımı döndürüp mutlu olmama yeterken bir de içinde sergi açmışlar.

Taste of Tea, yani Çayın Tadı.

Şimdi, serginin ismine de bakarsak, benim gidip görmemem olabilir mi?

Dünkü geçmiş olsun dilekleri (%90) ve c vitaminli asprin (%10) etkisiyle dirilen ruhum harekete geçti hemen.

İstanbul Bienali'ne paralel etkinlik olarak yapılan bu sergide enstalasyon, video, heykel, fotoğraf ve performanslar aracılığıyla sanatın, insan-doğa, insan-toplum ve insan-kültür ilişkilerini aktarabilme becerisini inceleniyormuş. Enstalasyon nedir ki diye baktığımda şu yazıyı okudum :

"Yerleştirme ya da enstalasyon, geleneksel sanat eserlerinden farklı olarak, çevreden bağımsız bir sanat nesnesi içermeyip belirli bir mekân için yaratılan, mekânın niteliklerini kullanıp irdeleyen ve izleyici katılımının temel bir gereklilik olduğu sanat türü"


Merakım iyice uyandı. Anneme bu sergiye birlikte gidiyoruz dedim. Neredeyse iki saat geçirmişiz orada. Fotoğraf makinam bayram etti.

Sergi ekimin dördüne kadar devam ediyor, gara gidip geziyorsunuz. Çıkışta büfeden içtiğiniz çay dışında ödemeniz gereken bir ücreti de yok. İstanbul'da hele hele Kadıköy'de oturanlar kaçırmasın.

Sergiyle ilgili söyleyebileceğim yegâne negatif şey Türkçe açıklamalarının olmamasıydı. Tamam uluslararası sanatçı topluluğu olabilir ama birisi o yazıları bizim dilimize çevirmeliydi. 

Eveet bu açıklamalardan sonra fotoğraflara hazır mıyız :)
































(Kültür Sanat Mevsimi nedir? )

Benzer yazılarım

42 Yorum yap

  1. İlginç bir sergi. İnsanı çok farklı dünyalara sürüklüyordur eminim. Ne çok fotoğraf çekmişsiniz. Büyük ölçüde tanıtıyor. Haydarpaşa garı sergiler için olağanüstü bir mekan.
    Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Işık ve objeleri görünce içimdeki fotoğraf çılgını ortaya çıkıyor Makbule Hanım :) Sanatın en uzak olduğum dalı resim heykel olmasına rağmen çok keyif aldım. Dediğim gibi açıklamaları Türkçe yapsalardı daha güzel anlamlandırabilirdim, neyse, hayal gücüme daha çok iş düştü :)

      Sil
  2. Biz de görmüş olduk görseller ile bir nebze. Çay kokulu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçinde olmak gibi olmaz tabi ama size getirmek için elimden geleni yaptım Yasemin :)

      Sil
  3. İstanbul'u özledim!..benim için de gezdin mi benim için de çay içtin mi?
    Sonbahar tam gezmelik zaten elinden geldiğince dolaş böyle yerleri dilerim hiç bir şeyin kalmaz😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul'da her an katılabilecek sergiler, konserler,festivaller olmasını seviyorum Sevgi. Sen de hafiften İstanbul gezisi plânları yapmaya başla biliyorsun plân yapınca Allah da gerçekleşmesine yardım ediyor.

      Evet senin için de gezdim senin için de çay içtim arkadaşım. Hwpiniz her an yüreğimdesiniz.

      Film festivaline bir iki bilet aldım, haftaya da o bahaneyle gezmeyi istiyorum :)

      Sil
  4. Söylemesi ne zor enstelasyon☺ mekan için sanatmış yani hmmm ilk kez duydum

    YanıtlaSil
  5. aa geçmiş olsun çok , bu arada beni fena halde gaza getiriyorsun gezmek için :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Eylem. Ne güzel gaza getiriyorsam, beni mutlu eden şeyleri paylaşmayı çok seviyorum :)

      Sil
  6. Çok farklı ne çok şeyden bihaberiz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Nihan. Yeni şey öğrenmenin mutluluğu hiç bitmeyecek demek ki :)

      Sil
  7. Fotoğraflar muhteşem Handan, dönüp dönüp baktım.Annenin enerjisi de yansımış, harikasınız.Geçmiş olsun sana da canim.Selamlar, sevgiler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Aytül :) Bizden de sevgiler selâmlar :)

      Sil
  8. iyi ki bu yazıyı okudum. işte bana gidilecek harika bir mekan. çoooooooooooooooooooookkkk teşekkür ederimmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek, rica ederim Büşra :) Umarım sen de benim kadar seversin :)

      Sil
  9. uzun zamandır kadıköye gitmedim. hala devam ediyor mu bu sergi,hafta sonu için düşünmek gerek. merak uyandırdın :)

    YanıtlaSil
  10. Harika bir sergiymiş, zaman bulabilirsem gitmeye çalışacağım :))

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel bir sergi gezmişsiniz Ana-kız Maşallah size.
    Harika görseller.
    Özellikle bohçalı tema-danteller...
    Çok değişikmiş,iyi ki gitmişsin ökürüğüne de iyi gelir inşallah. canısı.
    Hoşçakal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet her bir vagonda farklı dünyalar vardı Merih bohçasından danteline diskosundan lokantasına, değişik ve çok keyifliydi. Teşekkürler canım :)

      Sil
  12. Yine güzel bir fotoğraf ziyafeti çektik valla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bugün hiç güneş yok, şansıma dün pırıl pırıldı da fotoğraflar güzel oldu Yurdagül :)

      Sil
  13. Makinanın bayram edeceği kadar varmış.
    Ne farklı bir ortam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son bir iki senedir farklı şeyler çekmeye çalışıyorum De Kubad, burası çok güzel oldu. Hazırlayıp gel çek demişler :)

      Sil
  14. Güzelmiş,değişik.Bizde fotoğraflarla görmüş olduk.Uzun zaman oldu Haydarpaşa'ya gitmeyeli.Evimin önünden trene binip on üç durak sonra Haydarpaşa'da inip vapura yetişmek falan mazi oldu.Tren ve peronların bu hallerini görmek beni üzüyor.Umarım yine ulaşım amaçlı kullanılır..

    YanıtlaSil
  15. çok ilginç yapmışlar ilk defa görüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de çok ilginç Elif, böyle şeyleri şans eseri duyuyorum ben de.

      Sil
  16. çayd değil de hep foto çekmişsin yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehe, bir bardak çay bile ikram etmediler ki Deep :)

      Sil
  17. Abla gecmis olsun daha iyisindir insallahh. Valla fotograflar bu kadar güzelse sergiyi düsnemiyorum. Cook sansli bu istanbullular :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Özlem, iyiyim biraz daha. Evet İstanbul'un zorlukları çok ama güzellikleri daha çok :)

      Sil
  18. Harika bir sergi gerçekten ♥ Fotoğraflar da çok güzel :))

    YanıtlaSil
  19. Az yolculuk etmedik o vagonlarda... Oldukça ilginç eserler var aralarında. Kislali'nin fotoğrafının olduğu vagon da dikkatimden kaçmadı. Gitmeye niyetlensem bile gidemem. Bu yüzden fotoğralarin paylasimi mutlu etti beni. Kitap ya da kahve günleri gibi kalabalıkta değil. Rahat çekmissinizdir fotoğrafları.
    Sevgiler diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O vagonda (Bedri Baykam'ın eseri, Assassin Greed)) aç gözlülük, ırkçılık, paragözlük, makam ve güç deliliği kurbanlarının fotoğrafları ve açıklamaları vardı Zülâl, hüzünlü bir vagondu, gözlerimiz doldu.

      Evet hafta içi olduğundan pek kimsecikler yoktu, olanlar da salıncak başındaydılar, ben rahat rahat çektim fotoğraflarımı.

      Sil
  20. Oldukça ilginç hazırlanmış teşekkürler sayenizde ben de görmüş oldum:)

    YanıtlaSil
  21. İyi ki gitmişsin Handan. Bak ben de taaaa buralardan payıma düşeni aldım sayende ♥
    Son iki karedeki fikir müthiş yalnız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçinde olmak da müthişti Şebo. Aaa video da çekmiştim orada bir ara aktarayım bilgisayara da paylaşayım.

      Sil